Bankowość internetowa EBO RWD

  • Bankowość Internetowa EBO RWD to usługa łącząca wiele elementów w jedno: nowoczesność, wygodę oraz bezpieczeństwo.

    Nowoczesny portal bankowości elektronicznej  zbudowany zgodnie z obowiązującymi trendami. Dzięki architekturze opartej na responsywności (RWD) pozwala na płynne korzystanie zarówno na smartfonie, tablecie jak i ekranie laptopa czy komputera stacjonarnego. Portal dopasowuje się do wielkości ekranu dowolnego urządzenia.

    Do obsługi wystarczy przeglądarka internetowa, zatem nie trzeba instalować dedykowanej aplikacji, wystarczy odwiedzić stronę swojego banku i przejść proces logowania, aby móc wygodnie korzystać ze swoich produktów bankowych.​

    Logika całego systemu została zaprojektowana w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić wykonywanie przelewów czy doładowań GSM. Użytkownika wita ekran z widgetami pokazującymi najistotniejsze informacje: saldo, stan środków, skrót do nowego przelewu, czy historię ostatnich operacji. Ekran startowy użytkownik może zdefiniować samemu, aby dopasować bankowość do sowich potrzeb.

    Zapraszamy do obejrzenia filmiku prezentującego system bankowości internetowej EBO RWD.

     

  • System Bankowości Internetowej EBO RWD zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL.

    Przed wpisaniem swojego identyfikatora oraz hasła do systemu sprawdź::

    1. Czy adres strony internetowej rozpoczyna się od https;
    2. Czy w prawym dolnym rogu okna przeglądarki (pasek statusu) lub obok paska adresowego znajduje się symbol zamkniętej kłódki; świadczy on o nawiązaniu szyfrowanego połączenia z bankiem;
    3. Czy po kliknięciu w kłódkę pojawia się informacja, że certyfikat został wystawiony dla witryny ebobank.bsjl.pl, której właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Janowie Lubelskim, zweryfikowany przez GeoTrust Inc. i jest on ważny.

    Ze względów bezpieczeństwa po 3 próbach wprowadzenia nieprawidłowego hasła dostęp do systemu zostanie automatycznie zablokowany. W takim przypadku możesz zgłosić dyspozycję odblokowania telefonicznie bądź poprzez zgłoszenie się do placówki Banku Spółdzielczego w Janowie Lubelskim.

    Pamiętaj, że:

    • System EBO RWD nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego  przesłanego za pomocą SMS.
    • Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego.
    • Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty lub przesłane przez SMS).
    • Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
    • Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
    • Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby. Kartę z hasłami jednorazowymi należy przechowywać w bezpiecznym miejscu.
    • Regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu. Staraj się, aby było ono trudne do rozszyfrowania. Hasło powinno składać się co najmniej z ośmiu znaków, zawierać małe i wielkie litery, cyfry oraz może zawierać znaki specjalne. Dostęp do hasła powinna mieć wyłącznie osoba, której dane hasło dotyczy
    • W internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach.
    • Ustal bezpieczne limity transakcyjne dla przelewów internetowych.
    • Korzystaj wyłącznie ze sprawdzonych i pewnych komputerów. W żadnym wypadku nie korzystaj z ogólnodostępnych stanowisk internetowych (np. w kawiarenkach internetowych, bibliotekach publicznych, szkolnych laboratoriach, itd.).
    • Systematycznie używaj oprogramowania antywirusowego i stale dbaj o jego aktualizacje.
    • Instaluj nowo pojawiające się poprawki (łaty, patche) systemowe i programowe związane z bezpieczeństwem w sieci, pamiętając o tym, żeby pobierać je z wiarygodnych źródeł (producentów oprogramowania).
    • Używaj osobistego firewalla (Firewall - system ochrony komputera przed ingerencją wewnętrzną lub zewnętrzną przez ograniczenie dostępu do informacji o Użytkowniku i zasobach jego komputera).
    • Nie zostawiaj komputera podłączonego do sieci, jeśli z niego nie korzystasz.
    • Nie otwieraj i nie uruchamiaj plików i programów nieznanego pochodzenia.
    • Zapamiętaj hasło dostępu do Twojego konta i pod żadnym pozorem nie udostępniaj go osobom trzecim.
    • Po zakończeniu czynności w systemie EBO RWD pamiętaj, aby się zawsze wylogować.
    • Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty lub przesłane przez SMS). Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
    • Poszerzaj regularnie swoje horyzonty śledząc nasze komunikaty oraz doniesienia dot. najnowszych zabezpieczeń oraz narzędzi, dzięki którym możesz się chronić przed atakiem złośliwych oprogramowań.
    • Bank Spółdzielczy w Janowie Lubelskim nie wysyła e-maili, w których Klient jest proszony o podanie jakichkolwiek poufnych danych np. Identyfikatora, imienia i nazwiska, numeru PESEL itd. Jeżeli otrzymasz takiego e-maila - nie odpowiadaj na niego; skontaktuj się z Bankiem i poinformuj personel o próbie wyłudzenia.

    Jeżeli wygląd strony logowania do systemu EBO wzbudzi Twój niepokój, ZANIM ZALOGUJESZ SIĘ, zadzwoń najpierw do Banku: (+48) 15 8725-231, 15 8720-415, 15 8723-385, 15 8725-225, 15 8725-227 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora).
    Także jeżeli już po zalogowaniu do systemu EBO RWD cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenie, ZANIM AUTORYZUJESZ jakąkolwiek transakcję, najpierw zadzwoń do Banku na jeden z ww. numerów telefonów.

  • Przelewy i inne dyspozycje na swoim koncie Bankowości Internetowej EBO RWD możesz zatwierdzać wybranym przez Ciebie środkiem uwierzytelniania. Do wyboru: EBO TOKEN PRO lub kod SMS. Sam możesz zdecydować, który sposób jest dla Ciebie najwygodniejszy!

    EBO TOKEN PRO

    To nowoczesne i wygodne narzędzie do autoryzacji i komunikacji online.

    EBO Token Pro jest następcą EBO Token Online, w którym zastosowano mechanizmy silnego uwierzytelnienia użytkownika, wymagane przez PSD2. Wprowadzono możliwość wykorzystania biometrii tj. odcisk palca lub FaceID (tylko iOS) w celu uwierzytelnienia. Aplikacja wymaga dostępu do sieci Internet i dostępna jest na systemy operacyjne: iOS od wersji 11 oraz Android od wersji 5.

    Bezpieczeństwo komunikacji, logowania i autoryzacji

    Ochrona danych jest naszym najwyższym priorytetem. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony prywatności danych stosujemy i udoskonalamy najlepsze praktyki branżowe. Zapewnia pełne bezpieczeństwo na wszystkich poziomach,skutecznie eliminując mniej bezpiecznie metody logowania, z których korzystają obecnie klienci.

    Szyfrowanie typu end-to-end

    Wszystkie hasła i komunikaty są szyfrowane na każdym etapie przy użyciu 256-bitowego szyfrowania AES metodą PBKDF2 SHA256. W praktyce oznacza to, że cała komunikacja z użytkownikiem jest przesyłana w sposób definitywnie bezpieczny i poufny. Korzystając z naszej aplikacji, użytkownik ma absolutną pewność, że nikt oprócz posiadacza konta nie ma dostępu do przesyłanych komunikatów czy generowanych haseł.

    Łatwość obsługi

    EBO Token Pro gwarantuje nie tylko najwyższą skuteczność i bezpieczeństwo, ale jednocześnie prostotę na etapie wdrożenia i poznawania jego funkcji. Z kolei Twoi użytkownicy pokochają nasz intuicyjny i przyjazny interfejs.

    ebo token pro 3in1 ibspl transparent xs

    Jak zainstalować EBO Token PRO?

    • Wejdź do sklepu Google Play lub App Store – w zależności od używanego systemu
    • Wyszukaj i wybierz aplikację EBO Token PRO
    • Po wybraniu aplikacji , kliknij przycisk „Zainstaluj” – aplikacja zostanie pobrana i zainstalowana na twoim urządzeniu

    Jak aktywować EBO Token PRO?

    • Zainstaluj i uruchom aplikację EBO Token PRO
    • Utwórz nowe konto w EBO Token PRO i/lub zaloguj się na istniejące
    • W bankowości internetowej EBO RWD przejdź do opcji Ustawienia > Metody autoryzacji
    • W sekcji EBO Token PRO kliknij przycisk „Paruj” i postępuj według instrukcji na ekranie
    • W zależności od wybranego sposobu parowania, przepisz lub zeskanuj kod w aplikacji EBO Token PRO
    • Potwierdź parowanie w aplikacji EBO Token PRO
    • Potwierdź parowanie w bankowości internetowej EBO RWD

    Jak przełączyć obsługę konta na EBO Token PRO?

    • W bankowości internetowej EBO RWD przejdź do opcji Ustawienia > Metody autoryzacji
    • Wybierz  zakładkę Przypisz metodę autoryzacji
    • Wciśnij przycisk Zmień metodę i wybierz EBO Token PRO w sekcjach "domyślna metoda autoryzacji" i "Rachunek"
    • Przejdź do opcji Ustawienia > Logowanie dwuetapowe
    • Zmień metodę autoryzacji na EBO TOKEN PRO
    • GOTOWE teraz posługujesz się EBO Tokenem PRO.

    Dlaczego powinienem zapisać kod bezpieczeństwa jaki otrzymałem podczas pierwszego uruchomienia aplikacji EBO Token PRO?

    Kod bezpieczeństwa służy do zresetowania hasła / PIN-u do konta, jak również przy jego pomocy można logować się na kolejnych urządzeniach.
    Jest on bardzo ważny dlatego zalecane jest jego zapisanie i przechowywanie w bezpiecznym miejscu.

    Czy aplikacja EBO Token PRO wymaga połączenia internetowego przez WIFI lub pakiet GSM?

    Tak, aplikacja EBO Token PRO wymaga stałego połączenia do internetu.

    Jak dokonać autoryzacji operacji za pomocą EBO Token PRO?

    • Przejdź do autoryzacji operacji
    • Wpisz kod / zeskanuj kod QR lub przepisz kod w aplikacji EBO Token PRO
    • Potwierdź autoryzację w aplikacji EBO Token PRO
      Wykonaj wybraną akcję w bankowości EBO RWD

    Aplikacja EBO Token PRO prosi mnie o podanie kodu PIN mimo, że ją przeinstalowałem, co zrobić?

    Taka sytuacja dzieje się jeśli użytkownik już wcześniej logował się do aplikacji EBO Token PRO z wybranego urządzenia i ustawił kod PIN, przeinstalowanie aplikacji nie resetuje PIN-u. Należy wpisać PIN jaki był ustawiony podczas pierwszego logowania się na wybranym urządzeniu, albo zresetować PIN przy pomocy kodu bezpieczeństwa.

    Sparowałem aplikację EBO Token PRO z moją bankowością internetową, po czym przypadkowo usunęłam aplikację z urządzenia, przez co nie mogę zalogować się do mojej bankowości internetowej. Jak to naprawić?

    Należy zainstalować aplikacje EBO Token PRO jeszcze raz na urządzeniu i zalogować się na konto które jest sparowane z bankowością internetową

     

    Zachęcamy także do obejrzenia filmu instruktażowego prezentującego najważniejsze funkcje tej aplikacji.

    Kod SMS

    Kody SMS przychodzą na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego, a ich nadawcą jest Bank Spółdzielczy w Janowie Lubelskim. Kod SMS jest ważny przez 120 sekund. Jeśli przez ten czas nie zostanie wykorzystany, po jego wpisaniu zostaniesz poproszony o podanie nowego kodu.

  • Kupujesz w Internecie?
    Chcesz bezpiecznie zapłacić i jak najszybciej otrzymać zamówiony towar?
    Poznaj płatności internetowe Paybynet.

    KIR Paybynet logo

    PayByNet – to system gwarantowanych natychmiastowych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. specjalnie na potrzeby handlu elektronicznego. To obecnie najszybszy sposób płatności w Internecie, dzięki któremu zamówienie może zostać zrealizowane od razu po zatwierdzeniu przelewu przez klienta.

    Jakie korzyści uzyskujemy korzystając z tego systemu ?

    Dzięki tej usłudze wszyscy klienci Banku Spółdzielczego w Janowie Lubelskim, korzystający z Systemu Bankowości Internetowej EBO, mogą szybko, bezpiecznie i wygodnie, przez 24 godziny na dobę, realizować płatności za zakupy w sklepach internetowych, które przyjmują płatności w ramach „PayByNet". Płatności realizowane są bezpośrednio z rachunku, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych transakcji.

    Dzięki temu zapewniamy naszym klientom :

    • szybkość - obsługi płatności w PayByNet przyśpiesza realizację zamówienia gdyż informacja o płatności przez internet przekazywana jest natychmiast do sklepu (rozliczenie płatności gwarantuje KIR),
    • przejrzystość - przelew bezpośredni stanowi jednoznaczny dowód zapłaty za wybrane przez klienta towary bądź usługi,
    • bezpieczeństwo - usługa wykonywana jest z pośrednictwem KIR - Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. gwarantuje kupującemu bezpieczeństwo dokonanej transakcji,
    • wygoda – dane przelewu w Systemie Bankowości Internetowej EBO są wypełniane automatycznie, dzięki czemu nie pomylisz się przy ich wprowadzaniu.

    Jak korzystać z „PayByNet" ?

    • w chwili dokonywania zakupów w sklepie internetowym, który akceptuje  płatności w systemie „PayByNet", przy wyborze rodzaju płatności, należy  wybrać „PayByNet", a po wyświetleniu strony serwisu – kliknąć logo "Grupa BPS - Zrzeszenie BPS", następnie wybrać województwo lubelskie
      i Bank Spółdzielczy w Janowie Lubelskim,
    • zaakceptować Regulamin Usługi jednorazowej płatności z wykorzystaniem Systemu Paybynet,
    • kliknąć przycisk "Potwierdzam" - nastąpi automatyczne przekierowanie na stronę logowania do Systemu Bankowości Internetowej EBO,
    • zalogować się do Systemu Bankowości Internetowej EBO, wyświetli się strona z danymi do przelewu, system poprosi o zaakceptowanie przelewu, który został wygenerowany,
    • sklep otrzymuje informację o wykonanej płatności, dzięki temu Sprzedający może przystąpić natychmiast do realizacji zamówienia.

    Lista sklepów