Uwaga na fałszywe połączenia telefoniczne!

Szanowni Państwo, ostrzegamy przed wzmożonym działaniem oszustów, którzy podszywają się pod infolinie różnych banków w tym Banku BPS.

Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu (Infolinia danego banku). Kontaktują się i informują, że np. właśnie padłeś ofiarą oszustwa i ktoś próbował lub włamał się na Twój rachunek. Rozmowa głównie dotyczy zablokowania wykonanego przelewu lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem ofiary. Zdarza się również, że oszuści nakłaniają ofiarę do przelania środków na „zapasowy i bezpieczny” rachunek bankowy, ponieważ środki zgromadzone na jego rachunku nie są już bezpieczne.

Pamiętaj:

  • Nigdy nie podawaj osobie trzeciej loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej (numer karty, CVV, daty ważności, imienia i nazwiska posiadacza karty)
  • Nigdy nie podawaj kodów do bankowości internetowej oraz kodów 3D Secure wykorzystywanych do autoryzacji transakcji kartowych w Internecie
  • Zawsze czytaj treść sms-ów jakie przychodzą na Twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych
  • Nie działaj pod presją czasu, w pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się samodzielnie z Oddziałem Banku

Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z najbliższą placówką Banku Spółdzielczego w Janowie Lubelskim.